CORONA

Information om COVID-vaccine:

I første omgang prioriteres de ældste borgere og sundheds- og plejepersonale.
Målet er at alle skal vaccineres – det kommer til at foregå løbende og i takt med, at der kommer vacciner til landet.
Gravide, ammende og børn bliver ikke tilbudt vaccinen.
Man vil få besked via e-boks og borger.dk, når man tilbydes vaccinen.
Er man fritaget for elektronisk post, får man brev.

Man skal ikke kontakte sin egen læge for at forhøre om COVID-vaccine.
Almen Praksis har intet med fordelingen af vacciner at gøre; det er alene Sundhedsstyrelsen og regionerne, der beslutter det.

Der er ligeledes sendt brev i e-boks / almindeligt brev til alle danskere over 18 år med information om COVID-vaccine.

Corona-TEST:
Det er nu muligt selv at bestille tid til Corona-test, hvis du har lette symptomer og er over 2 år.
Dette gøres på www.coronaprover.dk, hvor du får adgang med Nem-ID
Hvis du har moderate/svære symptomer, skal du altid kontakte os for lægelig vurdering.
Podeklinikken ligger Randersvej 42, Esbjerg. Der er skilte ved indfaldsvejene.

Pårørende:
Vi henstiller til, at der max er én pårørende med i klinikken af hensyn til afstand.

Der er åbnet op for tidsbestilling online – husk du må ikke have symptomer på COVID-19, når du er i klinikken
________________________________________________________________________________________________________________________________________

Mundbind:
Alle patienter bedes bære mundbind eller visir, når man er i klinikken.

Pneumokokvaccine:
Følg linket her.

Klinikkens telefon er 7541 0766

Du må ikke møde op i klinikken, medmindre du har lavet en aftale om det.
INGEN med hoste, feber, ondt i halsen eller andre symptomer på COVID-19 må komme i lægeklinikken.
Har du fået akut opstået sygdom, skal du også ringe til os. Du må ikke bare møde op i klinikken.

Vi følger regeringens anbefalinger angående Corona/Covid-19.
Har du spørgsmål til Corona: Læs her på Sundhedsstyrelsens hjemmeside eller coronasmitte, før du kontakter os.
Du kan også ringe til Sundhedsstyrelsens Corona-Hotline på telefon 7020 0233.

*)
Angående video-konsultation: Du skal downloade App’en “Min Læge”. Her logger du ind og laver aftale om video-konsultation – du kommer i såkaldt “digitalt venteværelse”. Log dig på 5-10 minutter før din aftalte tid.
Det er nemt; du bliver guidet igennem.
Du skal samtidig bestille en tid online til video-konsultation eller ringe til lægeklinikken og aftale det. Det er ikke nok at logge ind i “digitalt venteværelse” alene.